- Роль та місце громадських організацій у впровадженні інклюзивної освіти в Україні;
- Роль педагога у впровадженні інклюзивної практики;
- Основні принципи інклюзивної освіти;
- Нові нестандартні ігри на формування складової структури слова;
- Інклюзивні школи - ефективні школи;
- Засоби досягнення тривалих результатів у процесі інклюзивного навчання;
- Досвід зарубіжних країн з впровадження інклюзивної освіти;
Батькам дітей з аутизмом:
- autism.in.uа - Інформація про аутизм, діагностику, терапію, соціальну реабілітацію людей з аутизмом, про організації, що надають допомогу дітям з аутизмом в Україні.
- logvaiova.com.uа - Персональний сайт дефектолога Ірини Логвіновоїю Проводить заняття для дітей з аутизмом, затримкою розвитку мовлення, синдромом Дауна в Києві. Основна спеціалізація - ранній дитячий аутизм.
Батькам дітей з ДЦП:
- dcp.com.ua - На сайті розміщено інформацію про ДЦП, його клінічні ознаки, методи діагностики та лікування (хірургічне лікування, терапія Войта, кондуктивна педагогіка, метод Бобат, фізична реабілітація, медикаментозне лікування).
- dcp.org.ua - Сайт програми для дітей України, які страждають на органічні ураження центральної нервової системи. Інформація про ДЦП, статті, опис методів реабілітації та лікування: метод Козявкіна, Бобат-терапія, Войта-терапія, метод Петьо, іппотерапія, дельфінотерапія, метод динамічної пропріоцептивної корекції та інші, інформація про центри реабілітації в Україні.
Батькам дітей з вадами зору:
- lol.in.ua - Центр допомоги незрячим дітям і їх батькам. Рекомендації для батьків дітей с глибокими порушеннями зору.
Батькам дітей з вадами мовлення:
- logopedia.com.ua - Сайт для батьків, які піклуються про мовленнєвий розвиток своєї дитини, та для логопедів. Містить інформацію про вікові особливості розвитку мовлення, мовленнєві порушення, методи їх подолання.
- logoped.in.ua - Матеріали з діагностики та корекції вад мовлення, статті для батьків, описи дидактичних ігор.
Батькам дітей з інтелектуальними вадами:
- ussf.kiev.ua - Всеукраїнський фонд "Крок за кроком"
Міжнародно-правові акти в галузі прав людини:
- Загальна декларація прав людини (1948 р.);
- Конвенція ООН про права дитини (1989 р.);
- Конвенція ООН про права інвалідів (2006 р.);
Закони України:
- Конституція України;
- "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (21.032.1991 р.);
- "Про загальну середню освіту" (1999 р.);
- "Про реабілітацію інвалідів в Україні" (06.10.2005);
- "Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу"(06.07.2010);
- Закон України про освіту;
- Конвенція про права інвалідів (укр/рос);
- Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання;
Укази Президента України:
Постанови та розпорядження Кабінету Міністрів України:
- Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Державного стандарту початкової загальної освіти для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку» від 5.07.2004 № 848;
- Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 15.08.2011 № 872;
Накази Міністерства освіти і науки України:
- «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивної освіти» від 01.10.2010 № 912;
- «Про затвердження типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів» від 06.12.2010 № 1205;
- «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах» від 09.12.2010 № 1224;
- «Про затвердження Плану заходів щодо виконання завдань і заходів Державної цільової програми на період до 2020 року» від 01.10.2012 №1063;
- "Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа)" від 28.01.2014 № 80;
- "Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки від 22.04.2014 № 504" від 11.06.14 № 701;
Листи Міністерства освіти і науки України:
- «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання» від 26.07.2012 №1/9-529;
- «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» від 18.05.2012 №1/9-384;
- «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя» від 25.09.2012 №1/9-675;
- «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням» від 28.09.2012 №1/9-694;
- "Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання" від 02.01.13 № 1/9-1;
- "Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами" від 08.08.2013 № 1/9-539;
- "Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку" від 13.08.2014 № 1/9-413;
- "Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів" від 13.08.2014 № 1/9-414;
- Про перелік навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах( за нозологіями) у 2018\2019 році від 27.08.2018 № 1/11-9110
Немає коментарів:
Дописати коментар